De integratie tussen Outlook en OneNote (Supertip)

Profiteer van een werkelijk feilloze integratie tussen de twee programma’s die je dagelijks het meest gebruikt.

Tijdens onze opleidingen zien we dat meer en meer mensen OneNote voor Windows gebruiken. En nog meer mensen gebruiken natuurlijk Outlook.

Maar we merken ook dat de meesten OneNote enkel als een apart programma gebruiken simpel om notities te nemen. Bijlange niet iedereen kent of gebruikt al de geweldige integratie van beide Windows applicaties.

Onlangs vonden we op een website een mooie tekening die de integratie tussen beide programma’s perfect voorstelt.

De integratie tussen Outlook en OneNote (© Lifehacker.com)

Vanuit een agenda-item in je Outlook kan je perfect doorsteken naar een OneNote notitieblad dat er vanaf dan aan verbonden blijft. Zelfs de details van de meeting worden netjes overgenomen.

Vanuit je notities in OneNote kan je met een simpel vlagje dadelijk een taak in je Outlook aanmaken. Of zelfs een taak toewijzen aan een teamlid zo je dat wenst. En van zodra je meeting gedaan is, stuur je met welgeteld 1muisklik de notities door naar alle aanwezigen.

Werk je in een gesharede omgeving (Sharepoint of Microsoft Teams) en deel je notitieblokken, dan kunnen de anderen in real time de notities volgen en zelfs aanvullen.

Experimenteer er maar wat mee. Voor ons is dit een perfecte integratie van twee applicaties die ons elke dag flink wat tijd bespaart.

Ken jij nog bijzondere trucs? Laat ze ons zeker weten! Je helpt er collega’s mee verder.

 

Gebruikte bronnen:
Lifehacker.com